woensdag 3 oktober 2012

Camino de Soria

We hadden al eens een kleine wandeling gemaakt door het stadje, maar zaterdag stelde de Erasmusverantwoordelijke voor om rond 17u Soria wat beter te leren kennen. Er rijdt hier zo'n treintje rond (voor de duizenden toeristen die elke dag Soria willen komen bezoeken), en daar zijn we dus 3 kwartier mee gaan cruisen. Gelukkig hield het treintje het uit tot aan het einde van de rit want het was verdorie heel koud die dag en het gedacht dat we misschien te voet terug moesten deed ons nog meer huiveren. 



En zo leerden we een aantal gebouwen en plaatsen kennen, zoals het plaza de toros. De zon scheen wel niet, maar van op de heuvels is het zicht wel mooi. Kortom, we hebben een beetje cultuur opgesnoven! 


Nadien zijn we nog wat gaan wandelen door het park, maar zoals ik al zei was het die dag niet al te best weer door een ijskoude wind. We hadden al spijt dat we geen handschoenen hadden meegenomen. Toch slenterden we nog een eindje verder en kwamen we aan bij een of ander bruin café met enorm slechte muziek. Het verbaasde me een beetje dat ze ons daar naartoe namen, maar ik was verdorie heel blij met mijn warme chocomelk! 

1 opmerking:

  1. Warme chocomelk!? Ne mens zou daarvoor zelfs naar Spanje gaan, ik noem maar iets...

    BeantwoordenVerwijderen