donderdag 15 november 2012

Huelga general

In België was het staking van de treinen, in Spanje zelfs algemene staking gisteren. Ook ik heb even gestaakt met de blog, maar ik ben terug van weggeweest en de probeer de komende dagen wat meer te schrijven over wat er zoal gebeurd is. Echt heel veel hebben we van de staking niet gemerkt, buiten dat het overgrote deel veel van de winkels gesloten waren.

Om 19u had ik nog een uurtje les en vertrok daarna meteen naar het Instituto Antonio Machado (zo'n kleine 2 km wandelen) om te gaan basketten en zag dat er een deel van de straat was afgesloten in het centrum. 2 agenten regelden het verkeer, of ze deden echter een poging want de meeste automobilisten keken toch maar naar de verkeerslichten en deden alsof ze hen niet zagen staan. Pero no pasa nada zoals ze hier wel eens vaak durven zeggen.  Er waren een paar mensen met borden en een beetje verder een groepje manifestanten die muziek maakten en wat begonnen te roepen/zingen. Plots zag ik een bekende met wie ik even heb staan praten, maar lang kon ik niet blijven want ik moest nog een eindje lopen. Ik kwam voorbij enkele bars en mijn vermoeden van eerder die dag werd toen nog versterkt: het was eerder nog een extra gelegenheid voor de Spanjaarden om buiten te komen en een pintje te drinken voor het avondeten, want het was ongewoon 'druk' op plaza de Herradores, ofwel HET plein waar er afgesproken wordt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten